مع ثورة النت كاعلاميين لا نتحدث فقط ولكن ايضا نستمع باهتمام الى افكاركم فاهلا بتعليقاتكم ...مع ثورة النت نتحول كاعلاميين من متحدثين محترفين الى مستمعين محترفين اى الى باحثين فى تعليقاتكم عن كل ما يدفع الحياه الى الأمام...كلنا نحب ان يسمع الناس آراءنا...وهذه فرصه ذهبيه ليسمع الناس آراءك

الأحد، ٢ ربيع الآخر ١٤٣٠ هـ

ساعه بدون كمبيوتر

هل اطفات الأنوار الثامنه والنصف مساء السبت 26-3-2009 ؟اذا كانت الأجابه بنعم فكيف عشت هذه الساعه بدون كمبيوتر ونت؟ اذا كانت الأجابه بلا فما هو السبب

هناك ١٢ تعليقًا:

Dr.Mohammed Gohary يقول...

والله هو طفا عندي مساء الخميس (الساعة 11.10 مساءً لحددددد ساعة الآذان بتاع صلاة الجمعة السابقة
آه وربنا

وطبعاً كان شعوري مش قادر أوصفلكم

حالة من السأم الشديد
لأني كنت عاوز أشغل الكمبيوتر مافيش
جيت أنام مجاليش نوم لأني مش متعود أنام في الظلام الدامس القااااتل دا

وطبعاً كفاية اني استعملت مياه باردة للإستحمام والوضوء قبل الصلاة وطبعاً الجو كان بارد عالصبح ومافيش كهرباااا فالسخان هيشتغل ازااااي؟؟؟


بجد كان احساس غبي
وبجد الكهرباء نعمة

تحياتي

Unknown يقول...

هههههههههه
انا عن نفسي قفلت النور
لكن الباقي لأ لأنهم كانوا بيتفرجوا علي فيلم
بالمناسبة انا قفلته عشان كنت نايم lol

(المهاجر الى الله) يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:
طبعا لاء اطفى ايه انتو بتقولو ايه
ازاى نقدر نطفى الكهربا ولو للحظة واحدة والله انا مادمت بادفع الفاتورة يبقى خلاص!
يعنى مثلا لو كنت طفيتها كنت اقدلر اتابع اللى بيحصل من حوليا ازاى وازااااااااى كنت اتابع مدونة البرنامج، او استغنى عن النت
او حتى اقوم بعملى
اما بقة حكاية ان دة يساعد فى تقليل الانبعاث الحرارى .. فدى حكاية ماتدخلش العقل.
بقى يعنى هنسيب المصانع العملاقة وملايين السيارات والالات فى العالم ونسيب امريكا اللى مرضتش توقع على اتفاقية كيوتو لتقليل الانبعاث الحرارى .
يعنى نسيب امريكا ونمسك فى الكهربا
عملنا زى اللى ساب ال (....) ومسك فى ال(.....)
ههه
تحياتى :
صديق البرنامج طارق سليم
آه .. قبل ما انسى .. انا بشكر الاستاذ صلاح حجازى وفريق العمل بخصوص برنامج الف ليله وليله.. وحقيقى مكنتش اعرف حكاية الملكية الفكرية دى فى الاذاعة .
تحياتى مرة اخرى

إبن مصر يقول...

السلام عليكم


اطفى النور ليه ؟ وعلشان ايه ؟

هو يعنى الإنبعاث الحرارى كان هيخرج من مصر اكتر من كل الدول الخليجيه اللى فيها كمية انوار هائله ولا اوروبا وامريكا عموما احنا مكتفين اننا نقول لبعض والله انت منور يا باشا ودى يمكن اكتر حاجه بتسبب انبعاث حرارى ولكن بين القلوب .

كمان انا عايز اسأل اسرة البرنامج هو انتوا طفيتوا النور عندكم ؟؟:)

تحياتى لجميع القائمين على البرنامج

شيماء يوسف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا عن نفسى كان نفسى فعلا أطفى النور وأقعد فى هدوء ورمانسية بس للأسف مقدرتش أعمل ده لان كان أعندى أمتحان مادة صعبة جدا تانى يوم وكان لازم أقعد أذاكر وأستفيد من كل الوقت

مسعدة يقول...

انا قفلت نور اوضت ونمت
وتصبحوا على خير
مسعدة ابو السعود عبد الموجود موجود

أشرف يقول...

طبعا مقفلتش النور
ولا حتي فكرت أنى أعمل كده

بديع يقول...

لأ أنا ماطفتش النور لأنى ما أقدرش استغنى عن الكمبيوتر خالص ده شغلى و حياتى عالنت

صيدلانيه طالعه نازله يقول...

انا مطفيتهوش بس قللته شويه لانى كنت فى الصيدليه و مش معقول اقعد فيها و اضلم الدنيا و اللى يجى اقوله معلش يا جماعه ساعه ضلمه عشان الارض و الله
بس حتا لو طفيته خالص مش فارقه لان معنديش كمبيوتر فى الصيدليه
ممكن تلموا من بعض و تجيبولى واحد و انا اوعدكم السنه الجايه فى يوم الارض اقولكم حصل ايه

dr.lecter يقول...

ماكنتش اعرف والله كنت في الشغل وبعجها بساعتين عرفت من العاشره مساء

Eslam Nour يقول...

الاحتباس الحرارى بالمدونة www.eslamegyptian.blogspot.com

فاروق سحير ( فاروق بن النيل ) يقول...

إبن النيل ...
واطفى النور ليه هوه أنا أهبل ماتخليه
يطفى لوحده وساعتها حاشغل اللاب توب عالبطارية .
مهندس / فاروق عبد الحفيظ سحير
( والله ماجبتش اللاب توب إلا لما خرجت عالمعاش بلاش قر ياناس )