مع ثورة النت كاعلاميين لا نتحدث فقط ولكن ايضا نستمع باهتمام الى افكاركم فاهلا بتعليقاتكم ...مع ثورة النت نتحول كاعلاميين من متحدثين محترفين الى مستمعين محترفين اى الى باحثين فى تعليقاتكم عن كل ما يدفع الحياه الى الأمام...كلنا نحب ان يسمع الناس آراءنا...وهذه فرصه ذهبيه ليسمع الناس آراءك

الجمعة، ١ رجب ١٤٣٢ هـ

اموال وشباب متحمس =نهضه

اموال+شباب متحمس=نهضه يا اثرياء العرب بمناسبة قناه جديده لروتانا
سؤال حائر لماذا لاتوجه جهود اثرياء العرب لمشروعات انتاجيه صناعيه ضخمه للمنتجات المتقدمه ولو استوردوا خبراء لتعليم العرب من اليابان اوماليزيا كوريا الجنوبيه او الصين ويدفعون لهم مثل ما يدفع لمدربى الكوره ....بدلا من اضافة قنوات لا تضيف شيئا ....لماذا لا ينفقون على مشروع مثل مشروع مدينة زويل للتكنولوجيا المتقدمه ...هل ينقصهم الوعى ام هى مساله مقصوده

هناك ٦ تعليقات:

bannota يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته احب اعرفكم بنفسى او بمعنى اصح احب افكركم بيا انا الاء فاروق كنت بادخل المدونه من زماااااااااااااااان بس للاسف دلوقتى لاء معلشى غصب عنى ما علينا........... خلينا فالمهم انا دليما باسال نفسى سؤال ليه دايما بنلاقى فلوس للكوره فلوس للمسلسلات دا انا سمعت انها بتصرف مليارات الجنيهات ع حاجه مش هنقول مش مهمه بس هناك ما هو اهم فالدنيا التعليم ثم التعليم ثم التعليم لو تبحثوا فى اى بلد كانت ملهاش اى وجود وبقى ليها الف وجود دلوقتى هتعرفوا انهم بداوا بالتعليم يا ريت نستوعب النقطه دى ونحاول نطبق بقا وبلاش بقا حاجات ملهاش لزوم دلوقتى

bannota يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته احب اعرفكم بنفسى او بمعنى اصح احب افكركم بيا انا الاء فاروق كنت بادخل المدونه من زماااااااااااااااان بس للاسف دلوقتى لاء معلشى غصب عنى ما علينا........... خلينا فالمهم انا دليما باسال نفسى سؤال ليه دايما بنلاقى فلوس للكوره فلوس للمسلسلات دا انا سمعت انها بتصرف مليارات الجنيهات ع حاجه مش هنقول مش مهمه بس هناك ما هو اهم فالدنيا التعليم ثم التعليم ثم التعليم لو تبحثوا فى اى بلد كانت ملهاش اى وجود وبقى ليها الف وجود دلوقتى هتعرفوا انهم بداوا بالتعليم يا ريت نستوعب النقطه دى ونحاول نطبق بقا وبلاش بقا حاجات ملهاش لزوم دلوقتى

rama meleek يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته افكركم بيا انا مروة مليك معاكو من جديد
هوة فى اية ؟الهم وربنا الحمد لله زاحو عنا والشباب وثار وعمل المعجزة بس وبعدين بلدنا لازم نبنيها لازم نساعد الشباب ونوفر لهم كل السبل الى تخلى ينتج عشان يطور البلد محتاجين انتاج فى كل مجال محتاجين اصحاب العقول الواعية الى توجهنا للامام واتفق مع ان نقطة البداية فى التعليم ثم التعليم ثم التعليم ومشروع دكتور زويل فكرة تطبيقها ان شاء الله هيكون طاقة نور لامل فى بكرة وربنا يحفظ بلدنا ويولى من يصلح

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

آلاء
مروه
ينرحب بكما من جديد وسعداء بعودتكما بافكاركم فى فتره نحتاج فيها لكل فكره تصلح احوالنا

دسوقي يقول...

ان الاثرياء يتبعون المثل القائل عيشني او احيني انهارد و موتني بكره

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

راما
جمد الله على السلامه