مع ثورة النت كاعلاميين لا نتحدث فقط ولكن ايضا نستمع باهتمام الى افكاركم فاهلا بتعليقاتكم ...مع ثورة النت نتحول كاعلاميين من متحدثين محترفين الى مستمعين محترفين اى الى باحثين فى تعليقاتكم عن كل ما يدفع الحياه الى الأمام...كلنا نحب ان يسمع الناس آراءنا...وهذه فرصه ذهبيه ليسمع الناس آراءك

الجمعة، ١٠ رجب ١٤٣٠ هـ

اصدقاء للبيع ......على النت

فعلا كما يقول العنوان اصدقاء لللبيع على النت وبدون اى تلاعب فى الألفاظ ولكن كيف كان ذلك؟ موقع تويتر مثل موقع الفيسبوك هو موقع يمكن الأصدقاء من ان يظلوا على صله وكل منهم يعرف اخبار الآخر ....ومجموعة اصدقائى الذين يتابعون اخبارى اولا باول يسمون بلغة موقع تويتر المتابعون ...ولا غرابة فى الأسم او الموضوع حتى الآن
ولكن البزينس حليت فى عينه حكاية الأصدقاء المتابعين لأخبار اصدقائهم وهرش راسه وفكر لو المتابعون دول خلناهم يتابعوا منتجاتنا مش تبقى الدنيا ربيع والجو بديع وارباحنا تزيد؟ بس نخليهم يتابعوا منتجاتنا ازاى زى ما بيتابعوا اخبار اصدقاءهم اول باول
ياسلام وهى دى مشكله ....نفحص بياناتهم اللى بيكتبوها لما يعملوا حساب فى الموقع ونشوف ايه ميولهم واهتمامتهم ....اللى بيحب الموسيقى نبعت له وتقول له شركة كذا عندها احلى مزيكه ...وحتى تابع منتجاتها اول باول زى ما بتابع اخبار اصدقاءك على تويتر ....والشركه التى تقوم بهذه المهمه تاخد اتعابها نظير بيع اصدقاء او متابعين لمن يريد ....بس خلاص ومنقدرش نقول ايه رايكم فى الحدوته ....لأنها مش حدوته ولكن واقع ....برده ايه رايكم

هناك ٢٢ تعليقًا:

صدفة جميلة يقول...

التجاره شطاره والتغلبه العبه
مش عيب انى افكر وخطط
فكره حلوه

صدفة جميلة يقول...

التجاره شطاره والتغلبه العبه
مش عيب انى افكر وخطط
فكره حلوه

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

صدفه جميله
اهلا بك وسعداء بانضمامك لمجموعه رائعه من اصدقاء البرنامج

shahrzad... يقول...

السلام عليكم

حضرتك كنت زرت مدونتى

ودعوتنى للأشتراك فى البرنامج الاذاعى

بتمنى اعرف معلومات اكتر

وسعيدة بمرورى هنا وبكونى هكون صديقة للمدونة والبرنامج


اما بخصوص مدونة الاستاذ حازم فأنا مكنتش اعرف انها اول مدونة صوتية

وعامة تقدروا تقدموا المدونة على انها تانى او تالت على حسب معلوماتكم

انا كانت الفكرة جاتلى من فترة ومكنتش بلاقى مدونات صوتية ففكرت اعملها عشان كده

لكن كون حد سبقنى ده مش عيب المهم انى انضميت للمجموعة

تحياتى

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

شهرزاد
اولا بنرحب بيك وسعداء بوجودك معناضمن مجموعه ممتازه من اصدقاء البرنامج ...وبرتامجنا نعتبره بيتا للمدونين ...نتحدث عن مدوناتهم ونذيع تعليقاتهم على ما نطرحه من موضوعات هنا فى مدونتنا
ونرحب بافغكار ومقترحات الأصدقاء المدونين
...طبعا فكرة المدونه الصوتيه جميله جدا
وكنا قدمنا مدونة حازم وسنكون سعداء لتقديم مدونتك ...وعلى فكره انت تحتفظين بالسبق رغم ان حازم سيقك ونفذ الفكره
تعرفى ليه مدونتك بالرغم من هذا هى فعلا الأولى ....كيف؟ نتركك تفكرى شويه
هههههه
المهم فين حكايات شهر زاد؟
المهم

Unknown يقول...

اسعدني مروركم على مدونتي و يسعدنى جدا ان انضم الى البرنامج و المدونة و النواصل مع مجموعة الاصدقاء الرائعين و تبادل الاراء و الافكار ,مع دوام التواصل

أم أحمد المصرية يقول...

دعني استنتج ان هذا الموقع امريكي
صح و لا لأ
فهذه هي العقلية الامريكية الرأسمالية لازم الموقع يكسب طبعا امال اصحابه تاعبين نفسهم ليه اكيد مش عشان سواد عيونا اغلب مواقع النت بتكسب من الاعلانات و يا عالم بكره حيحصل ايه
ملحوظة اخيرة : كلمة اصدقاء للبيع في العنوان دي موجعة قوي اعطتني احساس بالخياتة و جعلتني اكره الموقع قبل التعامل معه شفتم الاعلام و النت مؤثرين ازاي

رضا الكومى يقول...

هكذا هم دائماً يفكرون فيم يجلب المال فهى لغة التعامل عندهم ( المال ) بصرف النظر عما سيقدم .

أم بتول يقول...

أنا مع أم أحمد المصرية فعلا الأصدقاء لا يمكن أن يكونوا للبيع ابدا ، لأن صفة البيع و الشراء لا تنطبق على الأصدقاء ، ولكن هم تعودوا على أن كل شيئ له ثمن و أن كل شيئ يقدروا يشتروه بفلوسهم ، وشوفنا افلام كتير جدا بتعبر عن ثقافتهم و فكرهم ده ، فهم مجتمع رأسمالى مادى كل شيئ وله ثمن حتى المشاعر و الصداقة ، وعلشان كدة انا كمان مش ممكن انضم للموقع دة ولا افكر فيه ابدا .

مودتى و أحترامى

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

ماليكا اهلا بك وسعداء لوجودك معنا ضمن مجموعه جميله جدا من الأصدقاء

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

رضا
ام بتول
ياخساره التعليق وصل بعد تسجيل الحلقه ...يبقى نقوله فى الملحق يعنى الأسبوع القادم ان شاء الله

واحد نفسه يعمل حاجة يقول...

الموضوع ده انا مفضلش أنه يحصل علشان الاعلانات هتكون ملاحقنا فى كل حته حتى على النت ولكن نفسى اعرف كيفية انشاء مدونة صوتية
وعلى فكرة البرنامج ده حلو اوى

غير معرف يقول...

مرحبا انا عمري 18 سنة عندي مشاكل كتيرة ما عارفة شو اعمل و بحثت كتير عن دكتور نفسي يساعدني على الانترنت ما لقيت رجاءا ال بعرف حد يخبرني انا كمان شوي بقتل حالي من الضغط

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا عمري 26 سنه وانا عندي مشكله وصعوبه في التواصل الاجتماعي ولا حتي استطيع التواصل عبره التواصل بين الانترنت او العالم الخارجي عندي افكار سلبيه وكل ما حولي سلبي اريد التشجيع في التغير ولكن لا استطيع طبعي انهزامي يستسلم سريعا ولهذا اكره نفسي استغفر الله بجد اريد حل في ماذا افعل وكيف اتغير ومشكوره جدا لو تواصلتم لحل مشكلتي لحلها

غير معرف يقول...

انا عندى مشكله بس مش عايزاها تنزل بأسمى
انا فتاة عندى 18 سنة حبيت واحد من ع الفيس وكده وهو اللى خلانى أحبه من كتر حبه وفيا وقاعدنا فتره بسيطه ووعدنى انى اخلص دراسة وهيجى يتقدم بس انا بعبطى روحت حكيت ﻻمى قولت اكيد دماغها متقدمه ﻻنها دايما بنتصح كل الناس اللى نعرفهم وكده المهم لما عرفت كنت ساعتها فى عز امتحاناتى قالتى طالما هيجى يتقدم انا هقف جمبو وآخر يوم امتحانات كان بابا واخواتى سافروا روحت من الامتحان لقيه امى جايبه خالى وخالتى وقاعدو يضربو فيا ويهنونى وكسرو رجلى وكده المهم خالى قالى مش هيجى طبعاً يتقدم لوحده كلمته فهو جيه واتقدم بالفعل وامى وخال وكده شافوا صورتو ع الفيس طبعاً رفضوا كذا مره اكتر من 6 مرات ولما مامته حاست أن ابنها بيدمر جت ﻻمى فى البيت وكلمتها وكده قاموا وفقو انهم يجوا يتقدمو هو اهلو كده وكانت فرحة عمرى وبعد كده هما عزمنا بس انا مرديوش يودينى قالو عيب طبعاً بابا مايعرفش الحوار ده ﻻن بابا صعب اوووووى بس طيب جدا وحنين جدا وبعدين اتفقوا انهم يجيبو الشبكه يوم الخميس وهما كانو عندنا يوم السبت يوم الثلاثاء فركشو الخطوبه بتاعتى معاه علشان كان فيه واحد متقدملى قبل كدة ومجوش رسمى فيوم الجمعه بقى كنت مع واحد تانى وجبت الشبكه يوم الجمعه اللى بعده وده كان اجبارى مش اختيارى علشان مش يقولو لبابا وحاليا انا مخطوبه التانى ومش سعيده معاه وهو كمان مستعجل وعايز يتجوز بسرعه ع العيد الكبير عايزه حل ﻻنى انا مدمره انا ممكن اتخطب ﻻى حد وﻻ أعيش مع الشخص ده ﻻنه سلبى شويه أهم حاجه عندو انو يتجوز بسرعه وعلى الرغم أن الاوﻻنى عمرى ما خرجت معاه وﻻ هو عمره ما طلبها منى وع فكرة سبب كمان انو يرفضوه أن هما ناس ع قد حالهم وانا مش شايفه أن ده عيب وانا أسفه انى طولت عليكم بس عايز حل بأسرع ما يمكن

غير معرف يقول...

انا عمري١٦ سنه ولاكن في قلبي كتمان ولا اقدر ان اعبر عن مشاعري

غير معرف يقول...

مرحبا،

هنا يأتي قرض بأسعار معقولة من شأنها أن تغير حياتك إلى الأبد، أنا السيدة تمارا تيتا المقرض القرض مصدق، أقدم القروض إلى القطاع الفردية والعامة التي هي في حاجة إلى المساعدة المالية في انخفاض سعر الفائدة من 2٪. سيئة الائتمان مقبولة، والشروط والأحكام هي بسيطة جدا وسوف considerate.You تندم أبدا أي شيء في هذه الصفقة قرض لأنني سوف تجعلك تبتسم.

أنا السيدة تمارا تيتا، وتقديم أفضل الخدمات تمنياتي لجميع borrowers.You شرعية لن تخيب لي من قبل في هذه الصفقة لأنك لم تكن ولدت لتكون loser.Any أن عملاء المهتمين الاتصال بي في اسرع وقت ممكن عن طريق البريد الإلكتروني (tamaratita.loans2015@gmail.com) لمزيد من العائدات.

وتشمل خدماتنا ما يلي:

* القروض الشخصية
* القروض توطيد الديون
* القروض التجارية
* القروض التعليم
* رهن
* القروض المضمونة
* القروض غير المضمونة
*قروض الرهن العقاري
* يوم الدفع من القروض
* القروض الطلابية
* القروض التجارية
* قروض السيارات
* القروض للاستثمارات
* القروض التنمية
* اكتساب القروض
* قروض البناء

يرجى ملء استمارة الطلب أدناه ونعود اذا كانت مهتمة، وسوف نكون سعداء لمعرفة المقرض القرض مثل السيدة تمارا تيتا.

بيانات المقترض

1) الأسماء الكاملة:
2) البلد:
3) معالجة:
4) الدولة:
5) الجنس:
6) الحالة الاجتماعية:
7) الوظيفة:
8) رقم الهاتف:
9) الدخل الشهري:
10) النسيب:
11) مبلغ القرض المطلوب:
12) مدة القرض:
13) الغرض من القرض:
14) تاريخ محدد كنت في حاجة إلى قرض:

بمجرد تعبئة النموذج أعلاه، وسوف نرسل لك يا الشروط والأحكام القرض في اسرع وقت ممكن حتى يتسنى لنا المضي قدما.

 سيتم نتطلع الى سماع منك ذلك والمضي قدما. مع التحيات،

  البريد الإلكتروني: tamaratita.loans2015@gmail.com

Unknown يقول...

مرحبا
انا شاب عمري 21
اعاني من الشذوذ الجنسي بميل للذكور
ولا يمكنني تقبل مجرد فكرة فقط اني اضاجع امراءة من المستحيل اشعر بلقرف من النساء ولكن هذا الشيى مو بأيدي ارغب بلخلاص لان راح جن انا متدمر انا مالي شاذ انا عندي هل غريزة بس شو اعمل . علاج ما الها وكل ماعم اصبر عم تكبر بداخلي اكبر واكبر متل جسمي
انا بعمري ما تخيلت نفسي مع مرا كلشي بفكرو اني مع رجال يتجوزني ونعمل عيلة وانستر بس الواقع ما بيرحم والمجتمع وقح علما اني كاتم كلشي بداخلي وما حدا بيعرف عني هل شي محافظ ع سمعتي بس لبعدين انا نفجرت من الالم الي بداخلي يعني كتير منن بقلولي عيش طبيعتك بس انا شاب ملتزم بديني بصوم وبصلي وبعرب رب العالمين منيح بقلن لا حياة بمعصية الله واني انتحر كمان حرام ما بخلص من نار جهنم واني تم هيك نار عم تكبر بداخلي عم تحرقني والله عم اتعذب حدا يساعدني

غير معرف يقول...

اناخديجه اتا مشكلتي جنسيه وانا في عمر ال12سنه كنت ارى ابي يشاهد الافلام الجنسيه مارستها مع حالي وانا هلا في عمر ال16سنه واناعندي مشاكل بالتبويض هوضعف بالتبويض انا حولت كتير جدا اني ابطلهاولا كني لااملك القدره علي الاراده انها مثل الادمان ارجوكم الرد باقصي سرعه ولكم الاجر عند الله

Unknown يقول...

قف امام المرأة وانضر الى نفسك وقل بجدية لنفسك اني رجل ويجب ان اعيش على اني رجل ذكر انهي وامر والنساء تجري وراءي من شدت جمالي وحاول ان تجعل نفسك تنعجب بفتات وكلما نضرت لولد معين وانعجبت فيه قول لنفسك شنو ممكن يعجبني فيه هو كل مايملك انا املكه يجب ان اغير واجرب اشياء ليس موجودة عندي وانضر له نضرة مقرفة وانت تقترف منه بكره بشمأزاز سوف تتقبل ذالك واذا جربت اخبرني بلنتيجة وشكرا

Unknown يقول...

الحل الوحيد هو الزواج وقراءة القران وانشغالك باعمال مرهقة جدا واجعلي تفكيريك بشي ثاني مثل لعبة الكترونية تنسيكي ذالك الشيء او مارسي الرياضة او قومي بزيارة الاقارب وخلصي الوقت معهم جربي واعلميني بلنتيجة وشكرا

Unknown يقول...

بسيطة جدآ قفي امام المرأة وتكلمي بكل الي بداخلك سوف تشعرين براحة جربي واعلميني بلنتيجة